Stenvers methode van de schouder

Stenvers methode schouder

Frozen shoulder

Een frozen shoulder, oftewel stijve schouder, is de benaming voor een aandoening aan de gewrichten in uw schouder. Een dergelijke aandoening kan heel vervelend zijn: het doet pijn en beperkt uw bewegingsvrijheid. Gelukkig is een frozen shoulder vaak goed te behandelen. Een succesvolle methode hiervoor is de door Dr. J. D. Stenvers ontwikkelde ‘Stenvers methode van de schouder’.

De juiste belasting

Vaak is een slechte houding of een slecht bewegingspatroon de oorzaak van de schouderklachten. De pijn die dit veroorzaakt, resulteert bovendien vaak in verkeerde compensatiemechanismen: Om de pijnlijke lichaamsdelen te ontlasten, worden andere delen van het lichaam verkeerd belast. De Stenvers methode van de schouder is gericht op het herstellen van de normale beweeglijkheid van de schouder, schouderbladen en nek.

Verschillende shouderklachten

De methode kan ook worden toegepast om andere schouderklachten te verhelpen. Een voorbeeld zijn impingement klachten, die kunnen opspelen na een schouderoperatie of na een botbreuk in de schouder. Of de Stenvers methode van de schouder ook uw schouderklachten kan verhelpen, kunnen wij in onze praktijk onderzoeken.

Vergoedt de verzekering het?

Heeft u fysiotherapie in uw aanvullende verzekering? Dan wordt uw behandeling geheel of gedeeltelijk vergoed, want Stenvers methode voor de schouder valt voor de verzekering gewoon onder fysiotherapie. Voor meer informatie kunt u ook terecht op onze pagina over verzekeringen en tarieven.